Лупус като причина за косопад

лупусЛупус е тежко хронично заболяване на имунната система, което у нас е познато още като кожна туберколоза и вълчанка. При него тялото атакува здрави тъкани, а причините затова все още не са изяснени от медицината. Състоянието засяга около 1. 5 милиона души годишно, а тенденцията е да поразява най – вече жени в детеродна възраст (9:1 жени / мъже). Последствията могат да бъдат върху цялото тяло: косопад, увреждане на бъбреците, ставите, сърцето, белите дробове, нервната система и кръвоносните съдове.

Симптоми

Признаците на лупус са различни. Чести са поява на косопад, силна умора, главоболие, болезнено подути стави, язви в устата. Понякога се забелязват висока температура, подуване на ръцете и краката, издуване на очите, анемия и болки в областта на гърдите.

Косопад вследствие на Лупус

Голяма част от засегнатите имат проблеми с косата. Симптомите са окапване на цели кичури, по време на миене с шампоан или ресане. В някои случаи индикациите са придружени от петна и неприятни обриви по кожата на главата. Тези симптоми се появяват и заради много други заболявания, поради което редица специалисти определят лупуса като „имитатор”.

Тест

Посещението при квалифициран медик е задължително при съмнение за лупус. От него трябва да очаквате да обърне специално внимание на кожата, да проследи наблюдава ли се косопад, да изследва ставите за признаци на възпаление, понякога се налага биопсия. Също така състоянието може да се докаже с помощта на кръвен тест за измерване нивата на антитела. За 100 % гаранция трябва да се проведат общо 11 диагностични теста, покриващи изискванията на Световната здравна организация.

Ако самите вие развиете състояние на косопад, придружено с болки в ставите, умора и / или някои от изредените по – горе признаци, потърсете помощ от ревматолог. Лупус се лекува с перорални лекарствени средства, а когато е засегната кожата се използват дерматологични препарати.

Наркотици

Специалисти разкриват, че много от случаите на лупус се дължат вследствие употреба на наркотични вещества. Както е известно, дрогите са и сред основните причинители на косопад. Състоянието е обратимо, клиничните симптоми обичайно изчезват след прекратяване на наркотичния прием и ремисия.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

11. септември 2013 12:20:21 от Косопад
Категории: Косопад – Статии | Етикети: , , | Напишете Коментар