Хормонален косопад (алопеция)

kosopad-prichini

Много жени страдат от косопад след раждане или в менопаузата. Косопадът може да се увеличи и в случаи на заболявания на щитовидната жлеза, след като сте спрели противозачатъчни. Общата причина за всички тези случаи е: хормонална промяна в тялото. Този тип косопад се нарича хормонален косопад (алопеция).

В ролята си на химически „пощальони“, хормоните изпълняват различни функции в тялото ни. Хормоните влияят и на цикъла на живот на косата. Типа окосмяване се определя от генетиката. Но през целия живот зависи от хормоните, особено сексуалните. И най- малките промени в нивата на хормоните може да доведе до косопад.

kosopad-predpazvane

Алопеция след раждане

По време на бременността нивата на хормона естроген се увеличават в тялото и предизвикат растеж на косата. Но след раждането нивата му отново падат и много косми отиват директно във фазата на опадане. Този тип косопад продължава от 2 до 6 месеца.

Алопеция след контрацептив

Ако сте спрели хапчетата за контрацепция след няколко години, може да настъпи косопад. Тук също причината е спада в нивата на естрогена.

Алопеция в менопаузата

Когато навлезем в менопаузата, хормоналният баланс се модифицира. Производството на секс хормоните спада, увеличава се производството на мъжките хормони – андроген. При някои жени косопадът става хроничен.

Още за косопада:

16. октомври 2014 22:48:01 от Надя Колева
Категории: Косопад – Статии | Етикети: , , , , , , , , | Напишете Коментар