Химиотерапия и косопад

Защо се получава косопад при химиотерапия

Лечението с химиотерапия е сред най – честите причинители на косопад. Статистиките показват, че цели 65 % от пациентите с туморни заболявания започват да оплешивяват още в първите дни от терапията и това се смята за един от най – сериозните странични ефекти.

косопад при химиотерапия

Косопад при химиотерапия

Косопад при химиотерапия се получава, защото лекарствените средства влияят върху всички клетки в тялото, а не само върху раковите. Особено чувствителни на въздействието са лигавицата на устата, стомаха и космените фоликули.

Когато химиотерапията стане причина за косопад, оплешивяването може да бъде бързо или бавно. В някои случаи косата само изтънява, а при други се стига до пълна плешивост. След края на лечението обаче, в почти всички случаи косата се възстановява постепенно, а този период обикновено трае от три до шест месеца след края на терапията.

Възможно ли е да се предпазим от косопад?

През годините са правени много опити да се намали загубата на коса с различни методи и техники. Въпреки че теоретично те биха могли поне да намалят този отрицателен ефект, на практика специалистите все още не са постигнали големи успехи в тази насока.

Какво е възможно да се направи за намаляване на косопад при химиотерапия?

Основните експертни мнения по този въпрос твърдят, че има някои техники, които поне биха могли да намалят загубата на коса до известна степен. Първата и основна сред тях е да не излагате главата директно на атмосферните влияния, като силно слънце или студ. Освен това се смята, че в период на химиотерапия е добре да се поддържа къса прическа, защото късият косъм по – малко изтощава космените фоликули. От чисто естетическа гледна точка, може да използвате и перука.

При всички случаи силно ви препоръчваме в случаите на косопад при химиотерапия да не се доверявате на мнението на случайни хора, а да потърсите съвет от специалист. Лекарят е човекът, който най – точно може да ви информира какво да направите и как да избегнете проблемите.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

16. май 2013 18:15:33 от Косопад
Категории: Косопад – Статии | Етикети: , | Напишете Коментар